fredag 15 maj 2009

Fredag den 15 Maj

Har idag varit på Göteborgs stadsmuseum för första gången i mitt liv. Snacka om det livslånga lärandet. Ju mer man lär sig, ju mer inser man hur mycket mer man har att lära. Det är väl märkligt egentligen!
Hursomhelst! Parkerade bilen vid min kära Artistenparkering och skulle bara gå runt hörnet och träffa Kinne vid Götaplatsen och Stadsm......och nej! Det ligger ju inte här! Det är ju Konstmuseet som ligger där. Attans!
Använder mitt bästa trick för att snabbt se ut som en vilsen turist, och går fram och frågar en kvinna var Stadsmuseet ligger....I dont speak swedish! mumlade hon. Nähä! inte jag heller, tänkte jag inombords. Gick fram till ett gäng unga tjejer som glatt förklarade att det låg nära Gustav Adolfs torg, vid Tyska kyrkan ungefär. Jaha, nu tror jag att jag vet, sa jag och strosade neråt längs Avenyn i solskenet, och vem fick jag ringa och be om ursäkt för att jag var sen?! Jo min koreanske vän som glatt stod och väntade på sin vilsne svenska vän. Tänk att en korean har bättre koll på Göteborgs sevärdheter än vad jag själv har. Det kanske ligger något i uttrycket hemmablind?!
Nåväl. Det blev en hel del fotografering och film som vi har för avsikt att använda i vårt gestaltningsarbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar