torsdag 7 maj 2009

Im singing in the rain!

Huvudvärk, omtentan, examensarbetet, pms och regn som öser ner. Tar fram gitarren och ska precis börja sjunga. Då ringer en snubbe i från Telia. Använder naturligtvis sin bästa teknik för att försöka få sin provision genom att fråga hur mycket han stör. Det var lite kul att man börjat byta teknik för att blygsamt låta sig komma till tals. Jag räknar upp omtentan, examensarbetet och mer därtill när han ber att få återkomma en annan dag. Ber honom komma till sak med en gång så vi får det hela överstökat. Jag gillar nämligen inte att ha en massa återkommande Stockholmsnummer på min nummerpresentatör i tid och otid. I varjefall inte om de är försäljare. Det gällde digitaltv! Förklarade för säljaren att jag är nöjd med min telefon och mitt bredband men att boxen fortfarande ligger ouppackad sedan snart två år tillbaka och att jag inte inom de närmsta åren hade tänkt att packa upp den. Han tackade artigt för sig och önskade mig lycka till med mina studier. Tack men en middag på en lyxrestaurang tänkte jag, men den tanken försvann mycket fort igen.....

2 kommentarer:

  1. Min första kompis som har en egen blogg. Härligt! Funderade faktiskt häromdagen om man skulle ha en - i terapeutikt syfte.

    SvaraRadera
  2. Hihi! Och så vet inte Minna heller om min blogg! (eller också räknas jag inte till hennes vänner!) Fniss! Var precis hos Minna och Henrik och lämnade barnen över natten (tack!). Nu bär det av till Marseille. Vi hörs på måndag, då jag utgår ifrån att det blir vår vanliga lilla kvällstur. KRAMAR och lycka till på lördag!

    SvaraRadera