onsdag 6 maj 2009

Onsdag igen!

Japp då var det onsdag igen. Undra hur många onsdagar man genomlidigt i livet? Genomlidigt! Det låter nästan lite tragiskt. Varit med och upplevt låter i allafall i mina öron mycket mer positivt, och positiva ska vi ju vara, det har man ju lärt sig för då blir det mesta lättare. Det är viktigt att tänka positivt även om man råkar köra fast i sina tankar mitt i, eller rättare sagt i början av examensarbetet. Det är också ännu mera viktigt att försöka tänka positivt när man körde på sista tentan i psykosocial arbetsmiljö som till största del handlar om stressens orsak och verkan.
Egentligen har jag inte tid att sitta här och blogga nu. Jag måsta råplugga inför omtentan på lördag klockan 14.30. Kul tid att tenta. Kul för barnen hemma som är lediga, när mamma måste åka in 3 mil till Göteborg och göra prov. Men positivt var det man skulle tänka ja. Ja jag får ju vara glad som faktiskt får lov att plugga, det är så man får se det.

Gårdagens eftermiddag var det träff med Tarja Häikiö som är Reggio Emiliaexpert. Vi presenterade vårt material för henne, och hon gav oss lite goda råd. Det är alltid lite blandade känslor när man har haft handledning. Alla goda råd kan vara svåra att få ihop till en sammanhängande text, vilket ju är önskvärt att det är. Speciellt i ett examensarbete.

1 kommentar:

  1. Ja, visst är det bra med goda råd - försök ha dem i bakhuvudet men kör er egna linje. Det tror jag blir bäst, även om det är de med de goda råden som ska godkänna er. :)

    SvaraRadera